Vrouw 2011

Zo daar ben ik weer eens. Ik ga niet zeggen dat ik het druk heb, want dat is een understatement.
 
Vorige week zag ik een oproep van een uitgeverij om recepten op te sturen voor een nieuw kookboek. Ze willen vega-en visrecepten. Tot nu toe heb ik er twee verzonden. De vraag is wel of ze geplaatst worden, maar dat hoor ik snel. De sluitingstijd is begin april.
 
Verder heb ik via twitter veel virtuele contacten. Daaronder een vrouw met een passie. Zij heet Astrid Kesler. En haar passie is om een thermen te realiseren voor vrouwen en ook voor mannen. Dan denk je al gauw, maak een geweldig ondernemingsplan, stap ermee naar de bank en hoppa, je krijgt een zak met geld, té leen. Want thermen/sauna is hot, letterlijk en figuurlijk. De banken zijn gewillig om hun geld te belenen hiervoor. Want neem het voorbeeld, de Zwaluwhoeve, daar loopt het storm. Ben er één keer geweest en het was er loeidruk. Dus kassa. Maar in dit geval is het wat anders.
Dit moet een sauna worden voor gekwetste mensen in de grote zin van het woord. Lichamelijk gekwetst en/of geestelijk gekwetst. Vrouwen die een borstamputatie hebben ondergaan en zich daardoor niet meer bloot durven of willen geven. Die vrouw kennen we waarschijnlijk allemaal, je buurvrouw, collega, misschien jij wel lezeres van mijn blog.
 
Die vrouw met een stoma, die zo graag ook wil relaxen, maar niet wordt geaccepteerd in de grote commerciële sauna’s. 
 
Of jij wel, die man met psoriasis, je durft wel in het buitenland op het strand te zitten, maar om je helemaal bloot te geven tussen tientallen vreemde mensen, en dan schouder aan schouder in een bubbelbad te zitten, dat gaat je te ver.
 
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden hier plaatsen of weet je zelf wel mensen waarvan je denkt, ja daar zou eigenlijk zoiets voor moeten zijn.
 
Nou dit wilt Astrid Kesler realiseren. Daar is zoals eerder aangegeven, geld voor nodig. Ik heb al gedoneerd. Geen groot bedrag, althans in mijn opinie. Ze vraag 10 euro van 10.000 mensen. Ze wilt dit bedrag gaan hebben voor 8 maart, op de 100ste Internationale Vrouwendag. Laat dat nou net ook mijn verjaardag zijn. Op twitter had
ik gezegd, ik hoef geen cadeau’s, stuur maar 10 euro naar dit prachtproject. Niet dat al mijn lezers en lezeressen mij een cadeau sturen, maar ik hoop dat deze dame wel veel cadeau’s krijgt in de vorm van vele tientjes. Kijk eens rond op de site die onderaan staat en link eens door. Op de site van Astrid zelf zie je een artist impressions. Ik zie mezelf al liggen op die ligstoelen en daarom heb ik mijn tientje al gedoneerd. Vind je 10 euro teveel geld of te weinig, je mag ook doneren wat je kwijt wilt.
 
Dromen durven delen, zingt Marco Borsato. Astrid deelt haar droom, laten we hopen dat ze haar droom kan realiseren. Ik zou haast zeggen, laten we delen om dromen te realiseren.
 
 
 
Elisabeth©

Plaats een reactie